10.12.2020
Развіваем маўленне дзяцей.
Змест работы па развіццю маўлення у нашым садку вызначаецца вучэбнай праграмай. У аснове гэтай работы ляжыць узбагачэнне пачуццёвага вопыту, якое дзіця набывае шляхам азнаямлення са з’явамі навакольнага жыцця и назвамі прадметаў. Дзецям паведамляюцца ўпарадкаваныя веды прадаступныя іх разуменню з’явы побыту, прыроды, працы і грамадскага жыцця перш за ўсё нашай рэспублікі.
Вось і зноў, як і кожны беларускамоўны чацвер, у старэйшай группе інтаграванага навучання і выхавання "Лесавічок" быў праведзены занятак па тэме «Беларускі посуд». Дзеці азнаёміліся з прызначэннем кухоннага начыння нашых продкаў і спосабаў яго выкарыстання, узбагачалі свой слоўнікавы запас і папаўнялі гістарычныя веды аб культуры побыту нашай краіны. Малюнкі дзяцей па тэме занятка, праца ў рабочых сшытках ”Родная мова.Крок за крокам.” дапамагаюць усвоіць прапануемыя веды.
Толькі пры ўмове, калi дзеці чуюць правільную літаратурна дасканалаую мову акружэння магчыма развіццё маўлення выхаванцаў. Дзеці спачатку пераймаючы, а потым неўсвядомлена аналізуючы маўленне дарослых, засвойваюць усе тонкасці вымаўлення дарослага. Вучыць дзяцей трэба на лепшых узорах роднай мовы, і ў гэтым вядучая роля належыць выхавацелю, які пастаянна кантактуе з дзецьмі і ад якога дзеці пераймаюць, засвойваюць культуру маўлення.
Выхавацель дашкольнай адукацыі Швайка Г.М.